Business plan Qups

//Business plan Qups

Business plan Qups

In Nederland zijn er in totaal 80.000 vrouwen die een borstamputatie (mastectomie) hebben ondergaan en hierdoor een externe borstprothese dragen. Per jaar komen er 4.000 nieuwe draagsters bij, mondiaal zijn dit er 500.000 (Integraal Kankercentrum Nederland, 2014). De huidige markt van externe borstprotheses wordt gedomineerd door bedrijven die al decennialang hetzelfde type product op de markt brengen; gemaakt van silicone en ontwikkeld om de ontbrekende borst qua uiterlijk te vervangen. Veel vrouwen zijn echter niet tevreden.

Nieuwe inzichten ·· Ons klantonderzoek wijst uit dat de ontevredenheid voort komt uit het slechte draagcomfort van de huidige externe borstprotheses en de beperkte keuzevrijheid in bijbehorende lingerie. Daarnaast heeft onderzoek naar lichaamsintegriteit aangetoond dat vrouwen die een borstamputatie hebben ondergaan zichzelf en hun ‘nieuwe’ lichaam hebben geaccepteerd (Slatman, 2012). Deze acceptatie van het nieuwe lichaam en de behoefte aan comfort geven samen een heel nieuw startpunt voor het ontwikkelen van innovatieve producten.

Innovatie ·· Proud Breast heeft met de Qup een duurzame en comfortabele externe borstprothese ontwikkeld.
De directe voordelen van de Qup zijn dat deze · comfortabel aanvoelt door de toepassing van ademende materialen, · slechts 15% van de bestaande prothese weegt, · past in reguliere lingerie en · online te koop is.
De indirecte voordelen van de Qup zijn dat deze · door het comfort bijdraagt aan de kwaliteit van leven na borstkanker, · door de ruimte keuze in kleur, stijl en prijs vrouwen meer vrijheid geeft, · door het zorgeloze gebruik vrouwen helpt zich sneller vitaal te voelen en · door de modieuze aanpak vrouwen weghaalt uit het medische circuit. Er is niet langer sprake van een apart ‘prothese-product’, maar van een geïntegreerd lingerie item dat past bij het nieuwe lichaam van vrouwen met één of géén borst. Zorgeloos winkelen, zorgeloos aan- en uitkleden en zorgeloos draagcomfort.

Het bedrijf ·· Proud Breast is opgezet door drie vrouwen. Suzanne Kemps, zelf draagster van externe borstprotheses en Industrieel Product ontwerper, Clary Scheres, ondernemer en International Brand Builder en Frances Zitter, ondernemer, Strateeg en International Business Builder. Onze ambitie is de wereldwijde empowerment van vrouwen met één of géén borst te vergroten door de online verkoop van comfortabele en modieuze producten. Als ondernemers ligt onze focus op het creëren van een stevige commerciële basis, zodat we genoeg slagkracht hebben om continue en op hoog niveau te blijven innoveren.

By |2018-10-17T21:52:47+00:00oktober 17th, 2018|Geen categorie|Reacties uitgeschakeld voor Business plan Qups

About the Author: